• Porselen Demlik Çay Saati 24 Etkiniği - Kara Dut Reçeli




    Bahçemde bir adet aşağıya doğru sarkan Karadut ağacı var. Gelip gittikçe atıştırıyoruz. Hafif mayhoş. Daha doğrusu garibimin olgunlaşmaya vakti olmuyor. Geçen gün altına çarşaf serdim ve silkeledim. Gelip evde tarttım 300 gr. geldi. Eşim tutturdu reçel yap diye. Kıramadım yaptım. Aslında yemek daha cazipti ya neyse. :))

    Karadutları çelik tencereye koydum. Üstüne de 300 gr. şeker koydum . Şekerler yavaş yavaş eriyene ve karadutlar sulanana kadar çok kısık ateşte tuttum. Şeker eridikten sonra altını yarım açtım ve köpüklerini sıyırarak yaklaşık 20 dakika tuttum. Hafif sulu olsun istedim ama soğuğunca o kadar sulu olmadı nedense. İçine limon suyu sıkmayı unutmayın. Yoksa şekerleniyor. Tadı çok güzel oldu arkadaşlar. Ve bir renk ki muhteşemmmm. O rengi saçımın bir telinde mutlaka görmek isterim.

    Bu arada porselen Demlik Çay Saati etkinliğini son dakika da yakalamışım. Ne çok ne güzel tarifler var.

2 yorum:

  1. ayselce dedi ki...

    Nilay'cığım valla harikasın.Reçelleri severim.Ama bunu hiç yemedim.Bir dahaki sefere kavanozumu ayırısın:))Sevgiler..

  2. Yeliz dedi ki...

    Nilay, karadut reçeli hem faydalı hemde nefis olmalı ellerine sağlık, rengine ise diyecek birşey bulamıyorum süper:)