• Ispanaklı Börek - Porselen Demlik Çay Saati Etkinliği- 26



    Şimdiye kadar ıspanaklı börek tarifi vermediğime inanamıyorum. O kadar çok ıspanaklı börek yaparım ki ben. Çünkü böreğe en çok yakıştırdığım sebze ıspanak ve patatestir. Ispanaklı börek tariflerinin ilkini paylaşayım sizinle. Bu börekte kullandığım içi daha çok poğaça hamurundan tart yaptığımda kullanırım. O da çok güzel olur . Bir ara onunda tarifini paylaşırım.

    Malzemeler:
    • 5 adet yufka
    • 1 bardak süt
    • 3 çorba kaşığı dolusu yoğurt
    • 1 çay bardağı sıvı yağ
    • 1 adet yumurta
    • susam yada haşhaş tohumu
    İçi için: 750 gr. ıspanağın yaprakları , 2 adet orta boy havuç, 1 yemek kaşığı dolusu salça, tuz ve 2 adet kesme şeker
    Yapılışı:
    1. Havuçları rendeleyin. 2 kaşık zeytinyağında öldürün. Üstüne doğradığınız ıspanak yapraklarını atın ve onları da sularını bırakıp çekene kadar pişirin. Salçasını, tuzunu ve şekerini atın. 2 dakika kadar karıştırın. İçiniz hazır.
    2. Şimdi yufkaları ıslatacağımız karışımı hazırlayalım. Bu karışımı çoğu börekte kullanırım ben. Bir kapta sıvıyağı, yoğurdu , yumurtanın akını ( sarısını böreğin üstüne süreceğiz) ve sütü bir güzel karıştırın.
    3. Tüm yufkaları üst üste koyun. Ortalarından keserek 4 eşit parçaya ayırın. Ve her 1/4'lük parçayı da 3'e ayırın. Böylece bir yufkadan tam 12 adet üçgen parça elde etmiş oluyoruz.
    4. Her parçaya karışım sıvısından sürün. Geniş tarafına iç harcını koyun. Yan kenarlarını içe katlayın ve gevşek bir şeklilde sarın. Sıvıyağla yağlanmış tepsiye dizin. Tüm yufkaları bu şekilde hazırlayın. Ben genelde hazırladığım böreklerin yarısını pişirip yarısını da köpük kaba dizip , aralarına da naylon torba serip derin dondurucuya koyuyorum. Bir misafir geldiğinde hazır oluyor.
    5. Üstlerine yumurta sarısını sürüp, susam yada haşhaş tohumu ile süsleyin. 170 derecelik fırında 30 dakika pişirin.

12 yorum:

  1. Canim ellerine saglik,bende aynen senin gibi dusunuyorum ispanak borege çok yakisiyor,kim yaptigin da nasil lezzetli olmustur,harikasin,inanilmaz mutlu oldum tekrardan katildigin için çok sagol canim,her zaman beklerim. Tarifin biraz sonra yayinda olur,kocaman opuldun ve hayirli kandiller.


    AYRICA : PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ DERGİSİ ÇIKIYOR..Yayına Hazırlayanlarhttp://nasibim.blogcu.com/http://birdemliksohbet.blogspot.com/Sorumlu Müdür http://selmahlc.blogcu.com/Grafik Tasarım Düzenleme Yagmur İparSizde sununumuna özen göstererek hazırladığınız, leziz ikramlarınızın dergide yer almasını istiyorsanız porselendemlikdergi@hotmail.com adresine onay mesajı gönderebilirsiniz. Bunun için yapmanız gereken tek şey adınızı sitenizin adresini dergide yer almasını istediğiniz tarifin adını tarifin link adresini göndermeniz yeterli olacaktır:)
    Örnek isim: SEVİL SAHİN
    Site adı: http://birdemliksohbet.blogspot.com/
    Tarif : SALATAYARIŞMASI
    Link:http://birdemliksohbet.blogspot.com/search/label/SALATA%20YARI%C5%9EMASI%20TAR%C4%B0FLER%C4%B0

  2. zero dedi ki...

    Nasıl katılıyorum sana. Bence de böreğe en çok ıspanak ve patates yakışır. bayılırım ıspanaklı böreğe. hele bir de içine biraz ısırgan otu koyulmuşsa... Şiddetle tavsiye ederim, iç malzemeye inanılmaz doğal, ağza çok hoş gelen hafif acımtrak bir tat veriyor. nasıl canım çekti. dondurucuda kıştan kalma ıspanaklar poşet poşet.. yemeğini yapmak için değil (ki onu da çok severim), sadece yazın ıspanaklı börekten mahrum kalmıyım diye donduruyorum inan:) senin de ellerine sağlık, çok lezzetli görünüyorlar:)

  3. Betül İnce dedi ki...

    Ben de ençok ıspanaklı ve patatesli börek severim. Ellerine sağlık Nilay'cığım.

    Sevgilerimle.

  4. hmmm harika bir tarif,zaten ıspanaklı olan herşey harikadır.ellerine sağlık Nilay

  5. Sevil Şahin dedi ki...

    MERHABALAR ARKADAŞIM 26. Ev sahibemiz olan HURİYE(KELEBEKLİ SANİYELER) arkadaşımıza olan destegin ve tarifin için bende Porselen demlik ailesi( http://birdemliksohbet.blogspot.com ) olarak teşekküre geldim .ELLERİNİZE SAGLIK
    EMEGİNE SAGLIK
    HAYIRLI CUMALAR VE ŞİMDİDEN İYİ TATİLLER ARKADAŞIM
    Sevgilerimle SEVİL SAHİN

  6. Yeliz dedi ki...

    Nilay,ıspanaklı börek çok güzel oluyor ellerine sağlık, dün akşam bizde yumurtalı ıspanak yedik, sevgiler :)

  7. Anne İş'te dedi ki...

    offf offfff Nilaycım gene döktürmüşsün.vallahi ben de genel kanı gibi ıspanak,patates ve peyniri böreklerde tek geçerim.ellerine sağlık canım sizinkiler çok şanslı çünkü belli ki sadece yapmıyor içine sevgi de katıyorsun,öpüyorum sevgiler selamlar

  8. Melek* dedi ki...

    oo ne güzel gözüküyor ellerine sağlık

  9. zarpandit dedi ki...

    merhaba ben gokce:)

    blogunuzu yeni gordum tarifler cok guzel:) ellerine sağlı cicim :)

    bu arada ben bir şey soracaktımda blogger templates kullanmayı bilmiyorum öğretirmisniz:(

    kendi blogum için bir şablon buldum ama onu bir turlu yapıp yerleştiremedim :(

  10. Limonlu Kek dedi ki...

    Ben bir de böreğe yakışanlar listesine kıymayı da ekleyeyim :) Şimdi şu resimlere bakıp nasıl da canım istedi. Ellerine sağlık Nilaycım...

  11. durutarifler dedi ki...

    Zero derin dondurucumda ısırgan otum var. Mutlaka deneyeceğim.

    Betül teşekkür ederim.

    Yasemin bencede ıspanaklı her şey çok güzel. hatta keki bile güzel

    Yeliz bayılırım yumurtalı ıspanağa.

  12. durutarifler dedi ki...

    Dijle'cim yorumuna sağlık arkadaşım. İnşallah sevgimi de katabiliyorumdur.

    Melek teşekkür ederim.

    Zarpandit benim blog tasarımcım kardeşim. Ben pek anlamıyorum bu işten.:)))

    Limonlu kek, kıymalı böreği unutmuşuz :)