• Fırında Biber Dolması


    Yiyenler dolmalarımın lezzetli olduğunu söylerler. İçine yeni bahar ve bol nane koymama bağlıyorum ben. Ayrıca salçalı sosu kaynatıp, dolmaların üstüne döküp, öyle pişirdiğim için diye düşünüyorum.
    Ama birde o pişen dolmaları fırınlamayı deneyin. MIMMMMM nefis oluyor. Benden tavsiye etmesi. Lütfen deneyin.

    Dolmalar 15-20 dakika içinde üstleri kızarmış ve mis gibi oluyorlar.

    Malzeme:

    • 12-15 adet civarı dolmalık biber
    • 300 gr kıyma
    • 1 aida çay bardağı pirinç
    • 1 büyük boy soğan rendesi
    • 1 küçük domates rendesi
    • tuz, karabiber, 1 çay kaşığı yenibahar , 2 yemek kaşığı dolusu belki daha bile fazla nane,
    • 1/3 demet maydanoz
    • 1 yemek kaşığı dolusu salça ve sıvı yağ

    Yapılışı :

    1. Salça ve sıvı yağ hariç tüm malzemeyi karıştırıp, dolmalık biberlerin içine doldurun. Her biberin üstüne bir adet kesilmiş domates koyun.
    2. Salçayı sulandırın, içine yağıda katıp bir küçük kapta kaynatın. Biberlerin üstüne dökün ve yemeği pirinçler pişene kadar pişirin.
    3. Dolmaları bir fırın tepsisine dizin ve üstleri kızarana kadar 180 derecede fırınlayın. Afiyet olsun

16 yorum:

  1. Tijen dedi ki...

    Nilay'cığım,
    Organik ürün piyasasında işini çok iyi yapan denetleme şirketleri de üreticiler de var ancak dürüst olmayanların çok olduğu bir ülkede bir şeylere güvenmek zor tabii, biliyorum. Organik diyebilmeleri için üzerinde denetleme şirketinin damgası olmalı. Ayrıca satan dükkanlar da bu sertifikaların bir kopyasını bulundurur genelde. Sertifikasını sor organik diyenlere.

  2. Adsız dedi ki...

    cok guzel gorunuyor mutlaka denıyecegım ellerıne saglık sevgıler..

  3. Betül İnce dedi ki...

    Nilay'cığım,

    Ben de fırında hiç denemedim, çok güzel görünüyor. Ellerine sağlık.

    Sevgilerimle.

  4. Idilmidil dedi ki...

    nilaycim
    bu aralar biraz mesgulum ve yazamadim sana. az önce eve geldim ve karnimda biraz ac. canim birsey yemek istememisti senin dolmalari görünceye kadar... daha öncede yazmistim, lütfen emekli oldugum zaman yakin oturalim:-)) bu arada bizim yeni aupair kizimizda cok güzel manti yapiyor.ama her manti yumruk kadar....

  5. zero dedi ki...

    Aman tanrım bu nasıl güzel bir görüntü yaaa! dolma olur olmaz demeden bütün sebzeleri doldurangillerden olduğum için bayılırım dolmaya. fırınladığın için herhalde bu dolmalar ayrıca bir nefis görünüyor, böyle kızarmış kızarmış üstleri. ilk fırsatta denenecektir. ellerine sağlık nilaycım:)

  6. Hiç böyle denememiştim ama çok iyi bir fikir canım.harika görünüyorlar.ellerine sağlık.

    iyi bayramlar diliyorum.sevgilerimle...

  7. Yeliz dedi ki...

    fırında hiç denemedim eline sağlık:)

  8. Ellerine sağlık Nilay'cım, fırında nefis olur, ben de yaparım.. İyi bayramlar diliyorum..

  9. CANIM
    İYİ BAYRAMLAR GÜZELLİKLER DİLİYORUM.
    SEVGİLER nUnU

  10. Idilmidil dedi ki...

    nilaycim bu arada bizim blogumuza da sonunda birseyler yazdim. arada bakabilirsin..
    idilmidil.blogspot.com

  11. Adsız dedi ki...

    Bayramını içten dileklerimle kutluyorum, sağlıkla, umutla kal. Sevgiler...

  12. Betül İnce dedi ki...

    Nilay'cığım,

    Sevdiklerinle beraber mutlu, sağlıklı ve neşeli bir bayram diliyorum.

    Sevgilerimle.

  13. Tuba dedi ki...

    Nilay'cigim, mutlu bayramlar diliyorum, sevdiklerinle beraber, saglik ve mutluluk icinde.

  14. Adsız dedi ki...

    iyi bayramlar dilerim canım. Sevgiler..

  15. belgin kıral dedi ki...

    Dolmalar enfes görünüyorlar gerçekten...deneyeceğim ilk yaptığımda..ellerine sağlık
    Sevgiyle sevdiklerinle nice güzel bayramlara..Kurban bayramın kutlu olsun canıım:)..

  16. Adsız dedi ki...

    İyi Bayramlar
    Sevgilerimle...