• Balık Menü 2- Fırında Tahin Helva







    Evet efendim. Ben yaz da olsa kış da olsa balığın yanında fırın helva yiyiyorum valla. Yazın helvanın içinde elma gibi meyve, kışın antep fıstığı, ceviz yer alıyor.

    Balık işi en kolayı. Yıkayıp ayıkladığınız balıkları hafif unlanmış fırın torbasına atıyorsunuz. Piştikten sonra çok hafif soğusun ki (2-3 dakika kadar) fırın torbasından hasarsız çıkabilsin.

    Fırında tahin helva için; kalıp halinde vanilyalı tahin helvayı alıyorsunuz (ben Koska yada Lalin marka kullanıyorum) 250 gr falan yeterli. Onu yaklaşık 1/2 çay bardağı sütle eziyorsunuz. Ben el blendırı sokuyorum içine. İster içine ceviz kırığı koyun, ister antep fıstığı koyun,isterseniz meyve koyun. Yada hiç bir şey koymayın. Sonra mini güveç kaplarına koyup , fırınlayın. Kapların yarısına kadar doldurun. Üstü kızarana kadar pişirin. Balıkları indirmeye yakın fırına atarsanız çok daha iyi olur. Taşmaya karşı tepsinin altına yağlı kağıt koyabilirsiniz.

8 yorum:

  1. Pembe Tatlar dedi ki...

    Hımm fırında helvaya bayılırım ellerine sağlık canım ama ben hiç denemedim hep hazır tükettim mutlaka deneyeceğim..

  2. Damak Tadı dedi ki...

    Bizde de balığın arkasından, baba mutlaka 1 dilim helva ister..Bir ara helvaya bol limon sıkıp macun yapardım,şimdi onu hatırladım..Bu şekliylede eminim çok nefis olmuştur Nilay'cığım..Afiyetler olsun tatlım..



    Sevgiler..

  3. armina dedi ki...

    Balık çok pratikmiş, eminim çok leziz olmuştur. Fırında helvayı hiç denemedim ama nefis görünüyor. Ellerine sağlık canım.

  4. Merhaba,
    Çook leziz görnüyor ama maalesef eşimin tahinle pek arası yoktur. O yüzden bu tür tarifleri hiç yapamıyorum. Benim bloguma da beklerim. Sevgiler
    http://www.ewcimen.com/

  5. zuzuların annesi dedi ki...

    Bir akşam size yemeğe gelmeyi ciddi ciddi düşünüyorum ben artık,dayanamayacağım yoksa:P
    Öperim.

  6. OOOOO
    NE DE GÜZELL.....
    AFİYETLER OLMUŞŞŞŞ :)

  7. riza seymen dedi ki...

    Baligin arkasindan firinda tahin helvasi mukemmel bir lezzet bide uzerine vanilyali dondurma off offf
    mutlaka deneyin tavsiye ediyorum. Hayirli Ramazanlar.

  8. Fırında Helva dedi ki...

    Bende kısa süre önce benzer bir sıcak helva tarifi denedim. Oldukça lezzetli omuştu