• KALAMAR YANINA TARATOR SOS



    Bu tarif kimbilir ne kadar zamandır bekliyor. Daha fazla bekletmeden yayınlayayım dedim. Bizim evde derin dondurucuda her daim kalamar bulunur. Ata bayılır kalamara, karidese. Ama en çok kalamara. Bu fotoda kalamarlar bitmiş , sadece tarator sosu kalmış :))

    Malzemeler:
    • 1/2 su bardağı Galeta unu (veya ekmek kabukları)
    • 2 yemek kaşığı dolusu süzülmüş yoğurt ( süzgeçin altına havlu kağıt koyun ve üstüne normal yoğurdu koyun ve suyunun süzülmesini bekleyin .
    • 4 diş sarımsak
    • 1 yemek kaşığı mayonez (zeytinyağı yerine mayonez koyuyorum. Daha lezzetli oluyor)
    • 1/2 bardak dövülmüş ceviz.
    Yapılışı:

    Sarımsakları dövün. Galeta ununu, yoğurdu, cevizi ve mayonezi katın. birbirine yedirin. Unu çok gibi gelirse yoğurt, yoğurdu çok gibi gelirse un ekleyin. Tadı az tuzlu gelirse tuz ekleyin. Servis yapın. İşte bu kadar kolay

    Bu da 5 yıl sonra yaptığım tarif :)
    http://www.durutarifler.blogspot.com.tr/2015/05/kalamar-yanna-tarator-sos-2.html

24 yorum:

  1. Unknown dedi ki...

    Nilaycım ellerine sağlık çok leziz bir sos gerçekten öpüyorum...

  2. renkler dedi ki...

    selam:)

    rejime girdiğim bu günlerde çok sevdiğim kalamar tava ve sosunu okumak bana biraz zor geldiyse de tarif için teşekkürler:) ben ekmek ufalayıp yapıyorum ve oğlumun sevdiği şekilde bir de küçük küçük salatalık turşusu ekliyorum:)

    renkli günler...

  3. babycakes dedi ki...

    kalamara bayılırım ama sosu da güzel olmalı... tarifini en kısa zamanda deniyeceğim teşekkürler sevgiler...

  4. ANNEMİNELİ dedi ki...

    Sos çok hoş görünüyor,ellerimize sağlık.Eşim benide türkü ve saz ile kandırmıştı.Demekki çok ucuza kandırılmışız,ama önemli olan şimdi mutlu olmamız.Sevgi ve saygılarrrrr...

  5. Betül İnce dedi ki...

    Ben de çok severim. Sos tarifini not ettim Nilay'cığım. Ellerine sağlık.
    Yanda duran patlıcan sanırım, o da enfes görünüyor.

  6. Adsız dedi ki...

    nilaycim,
    bu yemekleri yapmak icin günde kac saat mutfakta kaliyorsun merak ediyorum. ben ancak hafta sonlari vakit bulabiliyorum, hafta ici standart yemek corba. suandaki aupair kizimiz gürcistanli ama mutfakta beceriksiz. ekin artik aksama ne var demiyor, anne bugün hangi corba var? iyiki daha kücük ve diger annelerin neler yapabildigini anlamiyor bu sayfalardan:))sevgiyle kal.
    naz
    ps. ekteki linke bak. seneye belki sende gelirsin.
    http://www.grandhotel-zellamsee.at/Entdecken-Sie-das-Grandhotel.8.0.html?&L=1

  7. durutarifler dedi ki...

    Naz muhteşem bir yermiş. İnşallah bir ara bizde gidebiliriz.
    Öptüm seni.

  8. Hiç tarator yapmadım ama lezzetine bayılırım.. Ellerine sağlık Nilay'cım..
    Sevgiler..

  9. Unknown dedi ki...

    bardaklar çay bardağı olsa gerek:)

  10. durutarifler dedi ki...

    Yok valla su bardağı

  11. özlem dedi ki...

    canım ellerine sağlık. kalamarı nasıl yapıyorsun. Hafta sonu bende yapacağım ama nasıl bilemiyorum. cevabını bekliyorum sevgiler

  12. durutarifler dedi ki...

    Kalamarı yuvarlak tuvarlak kesilmiş alıyorum. Sonra ya bir tatlı kaşığı karbonatta beklet yada 1 şişe madensuyunda (sodada) içine 1 tatlı kaşığıda toz şeker at. En 3-4 saat kalsın ki yumuşasın. Sonra yumurtaya sonra una buluyorsun İstersen un yumurta galete unuda yapabilirsin. Kızgın yağa atıyorsun Sakın çok tutma . Rengi döndüğünde hemen al. Yoksa sertleşir.

  13. Adsız dedi ki...

    Taratora sirke konur diye biliyorum. Selamlar.

  14. durutarifler dedi ki...

    Sİrke hiç koymadım ama myanoz yerine zeytinyağı sirke ikilisi olabilir tabii ki

  15. Melislicious dedi ki...

    kalamara bayılırım ve bu tarator sosu yerken hep nasıl yapılıyor ne var ki bunun içinde derdim. Çok teşekkürler harika bir paylaşım, blogunuzu keşfettiğim için mutluyum:))

  16. Kiremithanem dedi ki...

    Aynen bendehep lokantalarda yerdim merak ederdim tarifini coook tesekkur ederim bir sey daha sormak istiyorum hazirlanan miktar gunluk mu tuketilmeli yoksa omru daha uzun olabilir mi?

  17. durutarifler dedi ki...

    Zaten kamlıyor ki hemen bitiyor :)

  18. HepYazar dedi ki...

    bu ay sonunda işime ciddi yarayacak bir tarif.. deniz ürünlerin bir masa hazırlamayı düşünüyordum ,emeğinize sağlık (:

    http://hayatin-puf-noktalari.blogspot.com.tr/

  19. Adsız dedi ki...

    Affedersiniz, size birşey sormak istiyorum.
    İlla ki kendimiz mi süzmeliyiz yoğurdu, yoksa süzme yoğurt ta kullanabir miyiz? Yoksa tadı çok mu değişir?

  20. Adsız dedi ki...

    Affedersiniz, size birşey sormak istiyorum.
    İlla ki kendimiz mi süzmeliyiz yoğurdu, yoksa süzme yoğurt ta kullanabir miyiz? Yoksa tadı çok mu değişir?

  21. durutarifler dedi ki...

    Tabii ki süzme yoğurt kullanabilirsiniz. Ben kolaylık olsun, evden çıkmadan, evdeki yoğurtla süzme yoğurt yapabilin diye verdim o pratik tarifi.

  22. Mis gibi görünüyor mis mis :)

  23. Galeta unu yarim su bardağı olmalıydı çünkü çok katı bir kıvam oldu

  24. Hemen düzelttim , ben katı seviyorum ama sizler için yarım bardağa indirdim.