• Bursa Gemlik Tarafından Toplanan Otlar


    Geçenlerde bahsetmiştim komşumun annesinin Gemlik tarafından topladığı otlarla bir güzel yemek yaptım diye. O zaman otların fotosunu da çekmiştim. Valla teyzenin hatırladığı kadarı ile yemeğin içindeki otların adları aşağıda gibiymiş :

    Ebegümeci, Gelincik, Ekşi ot ( Kızılbacak), Isırgan, Edilhan ( Koyundili), Rezene, Deli pırasa ( ova pırasası) , Madımak, Cici, Kadınbudu, Deli maydanoz

    Valla mis gibi olmuştu yemek. Dün akşam da pazardan aldığım Bağla otu ile yemek yaptım. Fotosunu çekekmedim. Aceleye geldi. O da çok güzel oldu. Otlar bu aydan sonra biter. Bugünler sona ermeden sizde masanıza bir ot yemeği koymayı ihmal etmeyin.

    Yemek yaptım dediğime bakmayın siz. Bildiğiniz ot kavurması. Soğanları yemeklik doğruyorum. Bizim buraların halis muhlis Trilye zeytinyağında kavuruyorum. Üstüne yine el yapımı ( Ayvaini köyünden geliyor bana) domates salçası koyuyorum. Üstüne de otları atıyorum. Offf mis gibi vallahi. Biz de ot yemekleri sarımsaklı yoğurtsuz yenmez, yanına da mutlaka bir sarımsaklı yoğurt yapıyorum.

5 yorum:

  1. Betül İnce dedi ki...

    Ah Nilay'cığım,

    Ben de her defasında aynı salaklığa düştüğüm için yazdım zaten bunları :)
    Bu arada ot yönünden ne kadar şanslısınız. Ellerine sağlık.

  2. Tijen dedi ki...

    Ooooh Nilay'cığım tam benlik bu sofralar. Eskiden ot haşlayıp salatasını yaptığımızda yanına da esmer pirinçten yapılmış pilavla bayılarak yerdim (eskiden dediğim 13 sene falan önce, Bodrum'da, Buğday Restoran'da gönüllü çalıştığım dönemde.)

  3. Unknown dedi ki...

    bol limon,zeytinyağ tuz ile taze taze hemen yemek lazım, elinize sağlık..

  4. dokuzuncubulut dedi ki...

    Böyle lezzetli ve sağlık deposu taze otları bulup, bir de bu kadar güzel tarifler yapmışsınız, size imrendim doğrusu. Ellerinize sağlık...

  5. Adsız dedi ki...

    Ben almanyadan sevgi, gercekten cok guzel bir blog, eger twitter veya facebook sayfasi varsa hemen
    ekliycegim.