• Kuru Domatesli, Zeytinli Kek


    Çok yoğun bir iş temposundan sonra, ancak bugün nefes alarak bir tarif verebiliyorum. Geçen hafta Elektrik işlerinde 154 şalt sahasının ve 34.5 kV OG hücrelerinin kabulleri ve aynı zamanda 70 bar ilave doğalgaz hattının da yapımları başlamıştı. Bir orası bir burası derken günler nasıl geçti anlamadım.

    Yukarıdaki tuzlu kekimiz don derece basit. Ben sadece içine kekik koymayı unutmuşum. Siz onu da ekleyiverin lütfen.

    Malzemeler:
    • 1 tabak dolusu çekirdekleri çıkarılmış zeytin ( zeytinleri rondodan geçiriveriyorum. Zeytinlerle , çekirdekleri ayrılıveriyor. Çekirdeklerini içinden ayıklıyorum. )
    • 1 kase kuru domates (3'e , 4' böldüm koydum)
    • 1 yemek kaşığı kekik, 1 adet kabartma tozu
    • 3 yemek kaşığı dolusu yoğurt
    • 3 su bardağı un
    • 1/2 su bardağı sıvıyağ
    • 2 yumurta
    • Üzerine çörek otu
    Yapılışı:
    1. Yumurta, çekirdeği ayıklanmış zeytin, kuru domates, yoğurt , sıvıyağı karıştırıyoruz. Üzerine unu ve kabartma tozunu da atıyoruz. Yoğun kıvamlı bir hamur oluyor. Kek kalıbınıza ya da borcama döküyoruz. Üzerine de çörek otunu da serpiyoruz.
    2. Yine 170 derece 40-45 dakika pişiriyoruz. Afiyet olsun.

0 yorum: