• Piliç ve Püreli Beykoz Kebabı





    Sofra dergisinin Temmuz 2010 sayısından bir tarif. Tarif;  4. Yemek Şöleninde 3. olan Mehtap Özcan'a ait. Tavuk ve patlıcanı birbirine çok yakıştırdığım ve bu kadar bol malzeme ile gerçekten güzel bir şey olacağına emin olduğum için hemen denedim. Gerçekten de çok güzel oldu. Tarifi olduğu gibi aktarıyorum.

    Malzemeler:
    • 1 kg kuşbaşı doğranmış tavuk bonfile ( ben tavuk budu kullandım.)
    • 5 adet patlıcan ( ben bostan patlıcan kullandım.)
    • 2 adet soğan
    • 3 adet domates
    • 2 adet sivri biber ( ben 4 tane burun biberi kullandım.)
    • 1 yemek kaşığı arnavut baharı ( Ne olduğunu bilmediğim için ben kırmızı biber, karabiber, nane ve maydanoz kullandım.)
    • 1 çorba kaşığı köri (ben pek sevmediğim için kullanmadım)
    • Püresi için 4 patates, 1su bardağı süt (ben daha çok kullandım ), 1 tatlı kaşğı tereyağ, tuz
    • Sosu için : 2 su bardağı , 1 çorba kaşığı salça (dolu dolu kullandım.), sıvı yağ ve üzerine kaşar peyniri
    Yapılışı:
    1. Patlıcanları alacalı soyup, tuzlu suda en az 20 dk. bekletip, suyunu sıkıp, ortasını yarıp, arkalı önlü sıvıyağda kızartın.
    2. Bu arada patatesleri düdüklüye koyup haşlayın.
    3. Başka bir tavada tavukları kavurup, suyunu bırakıp çekene kadar pişirin. Üzerine soğanı , biberi atın kavurun . Daha sonra dometesini ve baharatlarını da ekleyin.
    4. Patatesleri püre haline getirip, içine tereyağını , sütünü ve tuzunu katıp, göz göz olana kadar pişirin.
    5. Patlıcanları tepsiye dizip içine tavuklu harcı paylaştırın. Üzerine patates püresini ve kaşarı da serpin. Salçalı sosunu hazırlayıp , tepsiye döküp, 200 derecede fırında üzeri kızarana kadar pişirin.

3 yorum:

  1. harika olmuş canım.
    etlede nefis oluyor !!
    eğine sağlık
    çok sevgiler....

  2. yeşim dedi ki...

    nefis görünüyor canım.ellerine sağlık.en kısa sürede deneyeceğim.öpüyor güzel bir hafta diliyorum.

  3. bu tarifi ben yaptım.tesadüf gördüm çok mutlu oldum.yarışmada 3.olmuştum.umarım beğenmişsindir :)