• Çikolatalı Truffle


    Bayramda annem yumurta tatlısı yaptırmış bize. Ama şerbetini dökmeden kek halinde verdi. Yumurta tatlısının yarısı Canay'ın yarısı benimdi. Ben de bana düşen kısmından  çikolatalı truffle yaptım. Yine bayramdan kalan çikolatalar vardı. Onları kullandım. Hatta çikolataların kabını bile kullandım. Tam bir değerlendirme oldu. Ortaya da muhteşem bir şey çıktı. Sizde bayatlamış keklerinizi değerlendirebilirsiniz.

    Ben tarifi gerçek ölçüler ile vereceğim.

    Malzemeler:
    • 1 adet sade pastaban
    • 1 paket 200 gr'lık krema
    • 2 paket 80 gr'lık bitter vera sütlü çikolata
    • İstenirse içine kurumuş meyve, antep fıstığı , ceviz fındık konabilir.
    Yapılışı:
    1. Pastabanı rondodan geçirip , incecik hale getiriyoruz. 1 adet çikolatanın yarısını ayırıp, kalanını mikrodalga krema ile eritiyoruz. Mikrodalga yoksa krema içinde çikolatayı benmari usulü eritin. Mikrodalgada dikkat etmeniz gereken nokta kısa aralıklarla eritmeniz , arada sırada karıştırmanız  ki çikolatanız yanmasın. Rondodan geçirdiğimiz malzemeyi ve erimiş çikolatalı kremayı birbirine katın. Elinizle ovarak ikisini iyice birbirine yedirin. Ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp bir tabağa dizin.
    2. Kalan çikolatanın içine 1 kaşık süt koyup, mikrodalgada çikolatayı eritelim. Çikolatayı eritirken daha çok dikkat etmeliyiz.Topları bu çikolata sosunun içine batırıp tabağa tekrar dizelim. Çikolata sosumuz kalmaz ise topları hindistan cevizinin içine batıralım. (veya kakaoya, süsleme şekerine) Benim gibi sunmak için çikolata kutularını kullanabilirsiniz.

6 yorum:

  1. Unknown dedi ki...

    Canım bu minik atıştırmalıkları sık
    yaparım çünkü aşığım:))Ellerine sağ
    lık mutlu haftalar öpüyorum.

  2. Betül İnce dedi ki...

    Resimdekiler yumurta tatlısı di mi süper fikir olmuş, ellerine sağlık. Güzel ve rahat bir hafta geçirmeni diliyorum Nilay'cığım.

  3. Limonlu Kek dedi ki...

    Kim sevmez ki truffları, harika görünüyorlar Nilaycığım :) Bu arada güzel dileklerin için çok teşekkür ederim, hep birlikte nice yıllara inşallah, sevgiler...

  4. durutarifler dedi ki...

    Betül'cüm fotodakiler yumurta tatlısından yapıldı :)

  5. harika fikir nilaycığım !!!
    ellerine sağlık
    sevgilerr..

  6. dkuzuncubulut dedi ki...

    Bayram üstü yapmak lazım. Çok lezzetli görünüyorlar Nilay'cığım. Oğuz'a da nice mutlu yaşlar olsun.
    Sevgiler:)