• Kırmızı Pancar Turşusu


    Bu turşunun suyunu katarak pirinç salatası yaptım var ya rengi harika oldu.

    Malzemeler:
    • 1 kg kırmızı pancar
    • 1 çay bardağı sirke
    • 3-4 diş sarımsak
    • 1 tatlı kaşığı şeker
    •  1 yemek kaşığı tuz
    • Su
    Yapılışı:
    1. Pancarları yaklaşık yarım litre suda haşlayın. Yumuşasınlar. Diri kalmasınlar çünkü sonra içine sirkeyi tuzu çekmiyorlar ve lezzetsiz oluyorlar.
    2. Haşlanan pancarların kabuklarını soyun, zaten hemen ayrılıveriyorlar.
    3. İster kare kare , ister yuvarlak yuvarlak doğrayıp şişeye doldurun ( ben 1.5 litrelik şişe kullandım.)
    4. İçine haşladığınız suyu, sirkeyi, tuzu, şekeri ve sarımsak tanelerini koyun.Alt üst edin ki karışsın , tuz ve şeker erisin. Yaklaşık 2-3 gün içinde yenecek kıvama geliyor.

6 yorum:

  1. Unknown dedi ki...

    Pancarı çok severim.Evdekiler yüz vermiyor ama yinede yapıyorum.
    Turşusu ayrı güzel oluyor.
    Ellerine sağlık canım
    Sevgiler.

  2. Pancar turşusunu çok severim yakın zamanda ben de yaptım ellerine sağlık.

  3. Özgen dedi ki...

    Elinize sağlık ben de çok severim pancar turşusunu çok pratik ve lezzetli sevgiler...

  4. Nilay dedi ki...

    En sevdiğim turşu kavanozuna en sevdiğim turşuyu kurmuşsun. Ellerine sağlık :)

  5. Adsız dedi ki...

    cok tesekkurler ilginc

  6. durutarifler dedi ki...

    Herkese çok teşekkür ederim.
    Hepinize sevgiler