• Portakal Suyuyla Pişirilmiş Zeytinyağlı Enginar


    Ferkay enginarı portakal suyuyla pişirmiş. Onu görünce benimde aklıma yattı. Hemen ben de pişirdim. Gerçekten çok lezzetli oldu. Portakallar ve enginarlar bitmeden denemenizi tavsiye ederim. Dün pazardan yine enginar aldım ve yine bu yöntemle pişireceğim

    Malzemeler:
    • Biz 3 kişi olduğumuz için 3 adet enginar çanağı
    • 1 orta boy patates
    • 1 orta boy havuç
    • 1 kase bezelye
    • 2 adet portakal
    • 2 yemek kaşığı zeytinyağı ve tuz ve 2 adet kesme şeker
    Yapılışı:

    Enginar çanaklarını yayvan ve derin olmayan bir tencere dizin. İçine küp küp doğradığınız patetesleri ve havuçlarınızı koyun. Bezelyelerinizi de koyun. Hepsini çanağın içine yerleştirmenize gerek yok. Servis yaparken çanağın içine koyabilirsiniz. Portakal suyunu sıkın ve enginarların üstüne dökün. Zeytinyağını, tuzunu ve şekeri de ekleyin. Önce harlı ateşte sonra kısık ateşte havuçlarınız pişene kadar pişirin. Afiyet olsun.

23 yorum:

  1. zeymurancafe dedi ki...

    eminim çok lezzetlı olmustur goruntusu güzel ellerıne sağlık canım

  2. mutfagabuyrun dedi ki...

    sunum çok güzel canım.çokta sağlıklı.daha ne olsun.ellerine sağlık.sevgiler.

  3. mutfagabuyrun dedi ki...

    sunum çok güzel canım.çokta sağlıklı.daha ne olsun.ellerine sağlık.sevgiler.

  4. anne eli gibi dedi ki...

    portakal suyu zeytinyağlılarda çok güzel olur eline sağlık,çok severim..

  5. Beyaz Hanımeli dedi ki...

    Enfes görünüyor. Eminim çok yakışmıştır enginara portakal suyu. Ellerine sağlık, sevgiler.

  6. zeynep dedi ki...

    Portakallı kereviz yaparım ama portakallı enginar denemedim , güzel olacağından eminim .
    Ellerine sağlık , sevgiler.

  7. MEVSİMİ HARİKA LEZZET ELLERİNE SAĞLIK CANIM
    :)
    BANA BEKLERİM ÖDÜLÜN VAR...
    ARKADAŞIM LAYIK GÖRMÜŞ BENDE ARKADAŞLARIMA GÖNDERİYORUM
    :)

  8. Unknown dedi ki...

    Hemen denemeliyim bende..:))
    Ellerine sağlık canım..
    Sevgiler.

  9. Baharcicegi dedi ki...

    Bugün bloglarda enginar günümü var acaba bu 3. enginar tarifi
    saglikli besleyici nefis olmus eline saglik canim

  10. ihlamurcum dedi ki...

    Enginar zamanı geldi, bu aralar bende çok yapıyorum.Elinize sağlık, çünkü açıkçası enginarı herkes bu renk pişiremiyor.Benim için şu rengi de çok önemli.

  11. Ferkay dedi ki...

    Beğendiğine çok memnun kaldım Nilaycım.
    Ellerine sağlık.
    Sevgiler..

  12. irem dedi ki...

    Daha önce kerevizi portakal suyuyla pişirmiştim ama enginarda aklıma gelmemişti. Çok leziz duruyor. Versatile Blogger Award için Duru Tarifleri de seçtim :) http://lezize.blogspot.com/2012/05/versatile-blogger-award.html

  13. bücürükveben dedi ki...

    Enginar en sevdiğim sebze..ne yazık ki çok pahalı ve fazla uzun kalmıyor pazarlarda...karaciğer dostu olduğu için de çok seviyorum...eline sağlık arkadaşım...afiyet olsun..

  14. bademlebuduk dedi ki...

    nefisss
    tam zamanı galiba :)

  15. Unknown dedi ki...

    Ben de Antalya da portakal her zaman bol diye, pırasa, kereviz de kullanıyorum. Ellerinize sağlık.Enginar gibisi yok.

  16. Unknown dedi ki...

    Ellerinize sağlık.. Çok farklı bir pişirim.. İlk fırsatta deneyeceğim. Ellerinize sağlık..:)

  17. çatlakkafe dedi ki...

    ellerinize sağlık nefis görünüyor

  18. Ayy sağlık deposunu buluşturmuşsun. Ellerine sağlık Canım Sevgiler

  19. Adsız dedi ki...

    aynen ben de portakallı enginar denememiştim, kereviz kadar başarılı oluyor mu

  20. Ellerinize saglik.. Harika gozukuyor..

  21. enginar,kereviz ve yer elmasına nasıl güzel yakışıyor gerçekten:)
    geçen yıl tanıştım bu şekil pişirimle öncesin de yavan yemişiz demiştim:))
    Ellerinize sağlık.

  22. Kızsal Şeyler dedi ki...

    sağlıklı ve güzel bir tarif ellerine sağlık ♥

  23. durutarifler dedi ki...

    Teşekkür ederim arkadaşlarım.
    Hepinize savgiler