• Patlıcanlı Gül Börek


    Bu aralar benim kusura bakmayın. Acayip yoğun bir döneme girdim. Bloğumla ve blogger arkadaşlarımla ilgilenemiyorum. Bunu daha sonra telafi edeceğim.

    Bu börek gerçekten nefis nefis olmuştu. Mutlaka deneyin.

    Malzemeler:

    İçi için:
    • 1 kg patlıcan
    • 7-8 adet biber
    • 1 adet büyük boy kuru soğan
    • 3-4 adet domates
    • tuz, pul biber, istenen baharat
    Böreğin sıvısı: 2 yumurta, 1 aida çay bardağı sıvıyağ, 1 aida çay bardağı süt,
    • 5 adet yufka
    Yapılışı:
    1. Öncelikle böreğimizin içini hazırlıyoruz. Zeytinyağında yemeklik doğradığımız biberleri ve soğanları kavuruyoruz. Patlıcanları komple soyuyoruz. Küp küp doğradığımız ve tuzlu suda beklettiğimiz patlıcanlarımızıda atıyoruz. En sonda yine kabuklarını soyduğumuz ve küp küp doğradığımız domatesleri atıyoruz. Tuzunu baharatını atıyoruz. Domatesler suyunu bırakıp çekene kadar pişiriyoruz.
    2. Yufkaları dörde bölüyoruz. Bir yumurta sarısını böreklerin üstü için ayrıyoruz. Böreğin sıvısını karıştırıp, dörde böldüğümüz yufkanın üzerine kaşık yardımı ile sürüyoruz. Malzemeyi geniş kenara koyup, sigara böreği gibi sarıp, kenarlarından tutp yuvarlayarak gül şekline getiriyoruz. Tepsimize dizip üzerine yumurta sarısı sürüyoruz. 170 derece 35-40 dk üstü kızarana kadar pişiriyoruz.

9 yorum:

  1. Unknown dedi ki...

    patlıcanlı böreğin her türlüsünü yerim ben yaaa...

  2. sarımutfak-hande dedi ki...

    bayılırım bu böreğe
    ellerine sağlık çok güzel olmuşlar

  3. zeynep dedi ki...

    Patlıcanlı her tür yiyeceği seviyorum . Börek de çok lezzetli görünüyor , ellerine sağlık canım , sevgiler.

  4. ihlamurcum dedi ki...

    Bu aralar bende çok yoğunum,hiç sormayın.
    Böreğinize gelince ben kıymalı patlıcanlı yaparım ama sırf patlıcanlı daha da lezzetli olabilir.Teşekkürler.

  5. YeMeK vAkTi dedi ki...

    Çok severim patlıcanı,börekte nefis olur ellerine sağlık canım

    Sevgiler,

  6. Ahu Türkyaşar dedi ki...

    Çok severim. Ellerine sağlık.

  7. ilhan dedi ki...

    Hemen yazdım. Elinize sağlık çok güzel görünüyor.

  8. Merhaba nilay,iadeyi ziyarete geldim..İyiki de gelmişim:))Bu böreği yazdım..Ben patlıcanlı kıymalı yapıyordum..Bunu denicem mutlaka oğluşumun pazar günü doğumgünü var..Sevgiler..

  9. Nilay hn.merhaba..Dediğim gibi oğlumun doğum günü için bu börekten yaptım çok da övgü aldı..Sadece sosu için normal çay bardağı yeterli oluyor..Sevgiler..