• Sebzeli Noodle ( Çin eriştesi)


    Noodle'ı ilk defa denedim. Güzel oldu gerçekten. İçinde bol bol sebze olması da besin değerini arttırıyor. Ancak tereyağlı cevizli erişteye hiç bir şeyi değişmem. Noodle kalanını da cevizli tereyağlı mı yapsam acaba :))
    Bu yorumdan sonra sakın yapmamazlık etmeyin mutlaka deneyin, seveceksiniz. Bizim ki birazda milliyetçilik işte :)

    Malzemeler:
    • 1 paket noodle
    • 1 adet orta boy soğan
    • 2 diş sarımsak
    • 2 adet orta boy domates
    • 2 adet kırmızı kapya biberi
    • 2 adet yeşil biber
    • 2 adet kabak
    • 2 yemek kaşığı soya sosu ( tuz koymayın sakın)
    • 2 yemek kaşığı zeytinyağı
    Yapılışı:

    1. Noodle'ları derince bir kaba alarak üzerini geçecek şekilde kaynar su konularak üstü strech film ile kapatılır. Suda kendi kendine kabarması beklenir. Tadına bakıp çok diri kaldığını düşünürseniz çok az kaynatabilirsiniz. ( Noodle kaynatmayıp kaynar su içinde bekletilerek pişirilirmiş işte )
    2. Bu arada tavanızın içine zeytinyağı, yahnilik doğranmış soğanlar, yeşil biber  ve ince dilimlenmiş sarımsak alınarak kavrulur. Soğanlar ve biberler renk değiştirince kabak, kırmızı kapya biber ve küp küp doğranmı domateslerde ilave edilir. Domates suyunu verip çekince soya sosu da ileve edilerek 1-2 dakika daha sotelenir ve ocaktan alınır.
    3. Noodleların suyu süzülerek sebzeleri ile birlikte karıştırılır ve sıcak olarak servis edilir.

16 yorum:

  1. Gülcan dedi ki...

    oohh çok güzel görünüyor ellerinize sağlık sevgiler.

  2. huuuubakbi dedi ki...

    çok güzel görünüyor ....sevgiler

  3. ellerine sağlık canım ben bu incelere alışamadım ama senin elinden aldım gülüm tabağı:))
    aşure yemeye beklerim.

  4. Ayşegül dedi ki...

    çok severim kendilerini:)

    Ama ben çoğunlukla eriştesini kendim yapmayı tercih ediyorum.

  5. Guzel dilekleriniz ve yorumunuz icin cok tesekkur ederim.

    Sebzeli Noodle un tadi guzeldir eminim, ellerinize saglik.

  6. Melislicious dedi ki...

    tarifleriniz aklımı okuyo resmen:))) ben noodle'ı çok severim, mantar brokloli havuç, kabak, biber çeşitleri hepsini koyarak yaparım. Jülyen doğramak zor geldiği için üşeniyorum bazen yapmaya:))) ellerinize sağlık

  7. Adsız dedi ki...

    Ben mümkünse tereyağlı ve cevizliden rica edeyim:-)

  8. Duygu Senyurek dedi ki...

    bayılırım noodle a=)
    güzel yourmun için teşekkürler cnm bende gledim bloguna
    üyenim
    sevgiler

  9. Fransali Gelin dedi ki...

    Bende çin eristesini çok severim ozellikle asya dizileri izlerken :) , ellerine saglik

  10. Unknown dedi ki...

    Bende sebzeli ve tavuklusunu yapmıştım birkaç kez..
    Nefiss oluyor gerçekten..
    Ellerine sağlık canım..

  11. Noodle benzer Kore dizilerinde görürüm hep ama adını bilmiyorum.

    Ama çok yenilesi görünüyor :)
    Ellerine sağlık.

  12. Adsız dedi ki...

    Ellerine sağlık süper görünüyor.Bende bundan yemek istiyorum. Ne zaman bana da yaparsın ablacığım :)

  13. Özgür Tatlar dedi ki...

    ben de gecen aynisindan yaptim.ellerine saglik.

  14. Heyyfi dedi ki...

    Noodle en sevdiğim yemeklerden biridir. Hergün yesem bıkmam gerçekten.
    Ellerine sağlık.
    Sevgiler...

  15. ehlikeyfchef dedi ki...

    ellerinize sağlık,lezzetli bir yemek olmuş.

  16. Ellerinize saglik ta ben tereyagli cevizli eristeyi merak ettim:))