• Galeta Unlu Kıymalı Cevizli Börek



    Arkadaşım Pevin'in yaptığı nefis bir börek. Valla biz bayıla bayıla yedik. Sizlerinde seveceğiniz umuyorum.

    Malzemeler:
    • 5 adet yufka ( 20 adet çıkıyor)
    • 300-350 gr. kıyma
    • 1 su bardağı ceviz
    • 1 büyük soğan
    • maydanoz
    • karabiber , tuz
    • yufkaları ıslatmak için sıvıyağ ve su karışımı,
    • üstüne içine yumurta sarısı kırılmış sıvıyağ ve su karışımı ve galeta unu
    Yapılışı:
    1. Öncelikle içini hazırlıyoruz. Ben önce kıymayı kavururum çünkü bizim evdekiler çok kavrulmuş seviyor. Sonra içine yemeklik doğranmış soğanı atıyoruz. Soğanlar ve kıymalar kavrulunca içine ince doğranmış maydanoz, tuz, karabiber ve elle kırılmış cevizimiz katıyoruz. Eğer cevizin ağzınıza gelmesini sevmiyorsanız rondo ile çekebilirsiniz.
    2. 2 parmak eninde yağ ve 4 parmak eninde su olacak şekilde bir kapta sıvısını hazırlıyoruz. ( Aslında göz kararı da ben miktar vereyim dedim :)). 1 yufkayı tam daire seriyoruz. (Komple açıyoruz) Bu yufkayı sıvı ile ıslatıyoruz. Sonra tam ortadan ikiye katlıyoruz. Yani 1 yarım ayımız oluyor. Sonra  yarım ayı 4 eşit parçaya bölerek 4 adet üçgen elde ediyoruz. Bunu tüm yufkalara uyguluyoruz.
    3. Yufkanın geniş kenarına kıymalı harcımızı koyuyoruz. Gevşek bir şekilde sarıyoruz. Sardığımız yufkayı sıvıyağ su ve 1 yumurta sarısından yaptığımız sıvıya batırıyoruz. Sonra galeta ununada batırıpher yanını galeta unu yapıp yağlı kağıt serilmiş tepsiye diziyoruz. 170 derecede yaklaşık 30 dakika pişiriyoruz.

10 yorum:

  1. HaticeMutfakta dedi ki...

    Ellerine sağlık. Çok güzel olmuş börekler..

  2. Emel Yılmaz Akan dedi ki...

    Bayılarak yediğim bir lezzet...
    Çok güzel görünüyor , olsada yesem keşke...
    Ellerinize sağlık...
    Sevgilerimle...

  3. Ferkay dedi ki...

    Eskiden ne çok yapardım bu böreği çok güzel olur biliyorum, ellerine sağlık canım..

  4. mutfagabuyrun dedi ki...

    çıtır çıtır nefis görünüyor canım.ellerine sağlık.sevgiler.

  5. Unknown dedi ki...

    Arkadaşınızın eline sağlık, bende olsam bayıla bayıla yerdim tabi:))

  6. vişnap dedi ki...

    Canımmm ellerine sağlık ben bunu yağda kızartıyordum,biraz ağır oluyordu fırın harika fikir.afiyetle kal canımm.Hayırlı kandiller.

  7. kış güneşi dedi ki...

    nefis olmuş canım

  8. sarımutfak-hande dedi ki...

    ımmm olsada yesek
    ellerine sağlık çok güzeller

  9. durutarifler dedi ki...

    Teşekkür ederim arkadaşlar. Klavyenize yüreğinize sağlık :)

  10. siyah kuğu dedi ki...

    Çok güzel görünüyorlar ellerine sağlık arkadaşınızın. sizinde paylaşan yüreğinize sağlık.