• Kaşarlı Kıymalı beşamel Soslu Karnabahar Fırında


    Karnabahar bizim evin en sevilen sebzelerindendir. Hemen zeytinyağlısını yaparım, kıymalı yemeğini yaparım. Bu onun bir kat daha meşakatlisi ama bir o kadar da lezzetlisi.
     
    Fotoğraf yemek hemen fırından çıkar çıkmaz ve hemen ocağın üstünde çekildiği için bulanık biraz.
     
    Malzemeler:

    Kıymalı harcı için : 1 büyük soğan, 1 çay bardağı domates suyu veya 1 büyük domates, 300 gr kadar kıyma, tuz ve karabiber
    Beşamel sosu için :   2 yemek kaşığı dolusu un, 3 bardak süt, biraz sıvıyağ, tuz
    Haşlanmış karnabahar ( ben buharda pişiriyorum)
    1 yemek tabağı dolusu kaşar


    Yapılışı:

    1. Bir büyük soğanı yemeklik doğruyoruz ve az bir zeytinyağında kavuruyoruz. Üstüne kıymamızı atıyoruz. Kıyma kavrulunca domates suyumuzu koyuyoruz. Bir iki taşım kaynatıp üstüne tuzunu baharını alıp  ocaktan alıyoruz. .
    2. Haşlanan karnabaharları borcama diziyoruz. Üstüne kıymalı harıcımızı döküyoruz. Üstüne beşamel sosu pişiriyoruz. 1 yemek şaığı tereyağ, un ve sütü bir tencereye alıp muhallebi kıvamına gelene kadar pişiriyoruz. Azıcıkda muskat rendeliyoruz. Pişen beşamel sosu yemeğin üstüne döküyoruz.
    3. Üstüne kaşar rendesini de koyup 180 derece üstü nar gibi kızarana kadar pişiriyoruz.

10 yorum:

  1. Hanife Mert dedi ki...

    Ellerine sağlık, güzel görünüyor. Ancak bizde karnabaharı pek seven olmaz benden başka...değişik bir tarif...
    Sevgilerimle

  2. pelince dedi ki...

    Benim çocuklarda böyle seviyor,seviyor dediysem azıcık yiyorlar :( ellerine sağlık..

  3. Unknown dedi ki...

    En kızartmasını seviyorum ama daha sağlıklı olduğu için yemeğini daha sık yapıyorum.
    Ellerine sağlık canım,böylesinide denemeli:)

  4. Mmmmm harika kizarmis.
    Eline saglik.

  5. keyiflisofram dedi ki...

    Ellerine sağlık nar gibi kızarmış,çok severim karnıbaharı...

  6. sarımutfak-hande dedi ki...

    karnabaharın her halini severim
    böyle de güzel oluyor ellerine emeklerine sağlık

  7. Banu dedi ki...

    Ellerine sağlık canım nefis görünüyor sevgilerimle...

  8. vişnap dedi ki...

    Canım ellerine sağlık ben bunun sadesini yapmıştım kıymalı daha da muhteşem olmuştur.Afiyetler olsun .

  9. vişnap dedi ki...

    Canım ellerine sağlık ben bunun sadesini yapmıştım kıymalı daha da muhteşem olmuştur.Afiyetler olsun .

  10. Özgür Tatlar dedi ki...

    Ellerine sağlık nede guzel kızarmış.