• Lazanya





    Merhabalar
    Oğlumun ısrarı ile uzun zamandır yapmadığım ama bayıldığım bir tarifle karşınızdayım. Her nesilin zevkle yiyebileceği bir yemek. Afiyet olsun efendim.

    Püf noktası: lazanyaların her yanında beşamel sos değecek, yoksa kuru olur. Beşamel sosunuz az olduysa sütle de ıslatabilirsiniz.

    Malzemeler:

    • 12 adet lazanya ( lazanyalar artık önceden pişirilmiyor)
    • yarım kilo kıyma
    • 1 büyük baş soğan
    • 2 adet havuç ( havuç lazanyanın olmazsa olmazı)
    • 2 büyük domates
    • tuz ve karabiber
    • beşamel sos ( 3 kaşık dolusu un, 4 su bardağı süt, muskat rendesi çok yakışır, 1 kaşık tereyağ )
    • Üstüne kaşar rendesi
    Yapılışı:

    1. Soğanı küp şeklinde doğrayıp zeytinyağında kavurun. Havuçları rendeleyip katın. Kıymayı ekleyip kavurmaya devam edin. En son domatesleri de küçük küçük küpler şeklinde doğrayıp kıymaya katın. Tuzunu biberini ekleyin. Domatesler kaybolduğunda kıymalı içiniz hazırdır.
    2. Beşamel sos için, tereyağını eritin. Unu ekleyip sararıncaya kadar kavurun. Karıştırmaya devam ederek sütü azar azar ekleyin. Tuz ve rendelenmiş muskatı ilave edip koyulaşıncaya kadar pişirin. El blendırı daldırırsanız pürüzsüz bir beşamel sosunuz olur.
    3. Fırın kabının tabanına 1 kat lazanya dizin, üzerine beşamel sos ve kıymalı harcın yarısını koyun. Sonra tekrar lazanya beşamel sos ve kıymalı harcın kalan kısmını koyacağız. En son lazanya dizip üstüne beşamel sosla kaplayıp ve kaşar rendesini de ekleyip fırına vereceğiz. Yani 3 kat lazanyamız olacak.  200 derece üzeri kızarana kadar pişirmeniz yeterli  

1 yorum:

  1. anunturi gratuite dedi ki...


    Tatar kiz anunturi gratuite Romania. Sizin sayfa guzel. Ben bayiliyorum Turk mutfagi, sizin yemeklere, senin tariflere.
    Benim sitem ozel sayfa acacak ben. Pagem anunturi gratuite icin. sizin tarif calip traduge romence dil yapiyor, veriyorum benim sayfama. Romanya kizlar ogrensin turk mutfagini anunturi gratuite benden. Tesekkur ederim emekleri icin ben hep copii yapacagim senin ve baska site yemek tarifleri anunturi gratuite olarak verecegim. Multumesc din inima Turcia.