• Hazır Yufkadan Nişastalı Börek



    Merhabalar

    Sevgili Tijen http://www.lezzetibol.com/ bu tarifi bizlerle 5 çayı programında yayınladı. Ben de hemen denemek istedim. Daha önce unlu börek denemiştim. Buyrun tarifi
    http://durutarifler.blogspot.com.tr/2014/10/hazr-yufkadan-unlu-borek.html

    Her iki börekte Size el açması tadı veren temalı börekler :) Nişastalı börek de güzel oldu ancak unlu böreğin çok çok daha el açması börek havası verdiği kesin :)

    Malzemeler:
    • 5 adet yufka
    • Tereyağ, sıvıyağ ve su ( çok fazla yağlı olsun istemedim)
    • bir tabak dolusu nişasta
    • 1 yumurta sarısı ve üstü için ister susam, çörek otu veya mavi haşhaş.
    • İçi için ben ıspanaklı ve pırasalı iç hazırladım. Siz dilediğinizce iç kullanabilirsiniz.
    • İçi için :750 gr. ıspanağın yaprakları , 1 demet pırasanın yeşil yaprakları ( beyaz kısımları ile yemek yapıyorum) tuz ve karabiber

    Yapılışı:
    1. Pırasaları yemeklik soğan gibi doğrayın. Zeytinyağında kavurun. Hafifçe sararmaya başlayınca üstüne doğradığınız ıspanak yapraklarını atın ve onları da sularını bırakıp çekene kadar pişirin. Tuzunu karabiberini katın.
    2. 1 yufkayı tezgaha yayın. Her yerini yağlı su ile bir güzel ıslatın. Üstüne çay süzgeci ile eşit miktarda dökecek şekilde nişasta serpin. Yufkayı 2 ye katlayın. Şimdi yarım bir dairemiz oldu. Bu yarım ayı da yağ ve su ile bir güzel ıslatın ve tekrar nişasta serpin. Sonra bu yufkayı dörde bölün. 4 adet üçgeniniz olacak
    3. Üçgen Yufkanın geniş tarafında iç malzemenizi koyun. Sigara böreği şeklinde sarın. Yağlı kağıt serilmiş tepsiye dizin. Üstlerine yumurta sarısı sürüp, susam, çörek otu veya mavi haşhaşla süsleyin. 180 derecelik fırında üstleri kızarana kadar pişirin.

13 yorum:

  1. mutfagabuyrun dedi ki...

    çıtır çıtır nefis görünüyor canım.ellerine sağlık.sevgiler.

  2. Betül İnce dedi ki...

    Nilay'ccığım merhaba. Önce yeni yılın kutlu olsun. Börek çok güzel görünüyor, ellerine sağlık.
    Bu arada facebook da bloglara yorum bırakmaca" oyunu başlamış canlandırmk için. Ben de önce sana geldim. Sevgiler.

  3. Etkınliğime katıldığınız için teşekkürler sevgiler www.filizza.blogspot.com ve www.filizza.com

  4. Unknown dedi ki...
  5. sibelyalcincom dedi ki...

    çok severim ellerinize sağlık

  6. Merhaba Canım, Blogları canlandırmak adına 31 Aralık 2015 tarihine kadar Bloglara yorum bırakma ve takibe alma etkinliği başlatıldı .Hem haberdar edeyim hemde etkinliği desteklemiş olayım dedim. Çok güzel görünüyor ellerinize sağlık. Takibimdesiniz bende beklerim sevgiler.

  7. zeymurancafee dedi ki...

    nefis görünüyor çıtır çıtır benimde bugünkü yemeğim sadece börek ve ayran,ellerine sağlık ,sevgiler

  8. Unknown dedi ki...

    Ellerinize sağlık.

  9. İlknur dedi ki...

    unlu denemiştim fakat nişastalı ilk kez duyuyorum ilk fırsatta deneyip kulaklarınızı çınlatırım.

    sevgilerimle

  10. Adsız dedi ki...

    blog etkinliğinden geliyorum. sizi ekleemedimgadget hatası var izleyiciler kısmında . bana da beklerim muhakkak http://ciziyorumdikiyorum.blogspot.com.tr/ ve facebook sayfam https://www.facebook.com/pages/Tasarımda-Nilgün-Özen-Aydın/802433419804021?fref=ts

  11. durutarifler dedi ki...

    Unlusu daha güzel ama nişastalıyı da denemek lazım 😄

  12. çook duru bir blogunuz var çok beğendim ayrıca böreğinizde nefis çıtır çıtır...

  13. çook duru bir blogunuz var çok beğendim ayrıca böreğinizde nefis çıtır çıtır...