• Bursa Süt Helvası



    Bursa'ya gelipte süt helvası yemeden döndüyseniz gerçekten çok şey kaybetmişsiniz demektir. Süt helvası yemenin başka bir yolu da onu yapmak tabii :) Denemenizi şiddetle tavsiye ederim.

    Malzemeler:
    • 200 gr kadar tereyağ ( ben yarısı kadar tereyağ ve yarısı kadar sıvıyağ kullanıyorum. Aslı tamamen tereyağ tabii ki )
    • 1 su bardağı un
    • 1,5 litre süt
    • 1 su bardağı şeker ( isterseniz siz daha fazla koyabilirsiniz.)
    • 1 paket vanilya
    • 2 yumurta sarısı
    • üstüne serpmek için şeker
    Yapılışı:
    1) Tereyağımızı tencerede eritelim. Unu ilave edip kısık ateşte unun kokusu kaybolana kadar kavuralım. Rengi kararmayacak hafif dönecek. Altını kapatalım.
    2) Bir tencerede sütümüzü, şekerimizi, yumurtanın sarılarını ve vanilyamızı katarak ılıtalım. Parmağımızı içine koyduğumuzda parmağımızı içinde dayanabilecek sıcaklığa geldiğinde kapatalım.
    3) Sıcak sütümüzü unun üstüne katalım. Tenceremizin altını yakalım. Pürüzsüz kıvama gelene kadar karıştırmamız lazım. İsterseniz el blendırı daldırabilirsiniz. Ben genelde kullanıyorum çok pratik. Pof pof olana kadar pişecek.
    4) Dikdörtgen borcama dökelim. Üstünün yanması için üstünün her yerine toz şekeri serpelim. Çok fazla olursa kıtır kıtır olur. O yüzden hafifçe parmaklarımızın ucuyla serpeceğiz. Gerçi ben üstünün öyle kıtır kıtır olmasını da seviyorum :) 180 derece fırında üstü kızarıncaya kadar pişiriyoruz. Afiyetle bal şeker olsun

25 yorum:

  1. Elinize sağlık (:

  2. Ada Deniz dedi ki...

    Yağı biraz fazla gibi, ama lezzetinin tam yerinde olduğuna eminim bu malzemelerle. Ellerine sağlık...

  3. Adsız dedi ki...

    vallahi yemeden döndük ama hiç duymamıştık ki

  4. Elinize sağlık

  5. Gülşah önen dedi ki...

    Bursa da yaşıyorum ve süt helvasının yapılmadıgı lokanta yok diyebilirm abartıp bazen hergun bile yiyebiliyorz ama evde hiç denemedim ellerinize sağlık ;)

  6. audrey dedi ki...

    her yaz yazlığa gelirken geçiyoruz Bursadan ama hiç yemedim bunu Bursalı arkadaşlarım da hiç bahsetmemişti merak ettim sorayım bakayım..

  7. Hamarat Ablam dedi ki...

    Daha önce hiç denemedim,eminim tadıda çok güzeldir.Ellerinize sağlık.

  8. çatlakkafe dedi ki...

    ellerinize sağlık

  9. Unknown dedi ki...

    Çok merak ettim deneyeceğim. Ellerinize sağlık...

  10. durutarifler dedi ki...

    Deneyin Nahide hanım beğeneceksiniz :)

  11. Ellerinize sağlık farklı bir lezzet denemek isterim yalnız fırında mı kızartınız orası eksik kalmış.Selamlar bırakıyorum...

  12. durutarifler dedi ki...

    Bergüzar hanım fırınlıyoruz. Hemen düzelttim. Uyarı için teşekkürler

  13. nergis mevsimi dedi ki...

    Elinize sağlık çok güzel görünüyor, sadece zeytinyağı ile yapılsa olur mu acaba ?

  14. nily21 dedi ki...

    hiç duymamıştım..sütlü tatlılar en sevdiklerim..denemek istiyorum doğrusu :)

  15. durutarifler dedi ki...

    Nergis mevsimi
    Süt helvası sadece zeytinyağlı olursa tadı bozulur gibi geliyor, zaten tamamı tereyağlıyken biz kısıyoruz :)

  16. durutarifler dedi ki...

    Gülşah hanım hergün yerim bende ama ya gelsin kilolar durumu. O yüzden arada sırada yemek lazım :)

  17. durutarifler dedi ki...

    Audrey bir daha ki sefere mutlaka deneyin. Sevgiler

  18. durutarifler dedi ki...

    AAA lütfen deneyin elit stil. Bu tabi biz Bursalıların eksikliği. Tanıtımını yapmazsak nereden bileceksiniz.

  19. durutarifler dedi ki...

    Ah yağ var lezzet var ne yazık Saadet hanımcım :)

  20. İlk defa duydum ve çok merak ettim, ilk fırsatta denemeli. Elinize sağlık, sevgiler...

  21. ben ilk kez duydum:)

  22. Ellerinize sağlık bir Bursa'lı olarak çok seviyorum süt helvasını, bayılırım, nefis görünüyor. Sevgilerimle

  23. İnci Çelik dedi ki...

    Bursa'ya taşındığımda öğrendim ben de süt helvasını ama Bursa'nın olduğunu bilmiyordum.

  24. Unknown dedi ki...

    Harika, elinize sağlık ;)

  25. Kızsal Şeyler dedi ki...

    Ellerine sağlık hiç tatmadığım bir lezzet çok güzel görünüyor ♥