• Ayvalı Kereviz





    Ayvalı kereviz'i Ufak tefek cinayetler dizisinde duydum. Eski bir tarifmiş ama ben hiç duymamıştım. Araştırırken Sahrap Soysal'ın tarifine rastladım ve onu yaptım. Çok güzel oldu. Ayvalar portakal suyunu kerevizden daha çok çekti. Ekşili çok güzel bir lezzet oldu. Ben çok yakıştırdım. Sizde deneyin eminim seversiniz. Hatta bu yılbaşı yapacağım. Ben tarifi biraz değiştirdim portakal suyunu daha fazla kullandım.


    Malzemeler:
    • 1 büyük boy ayva, 1 büyük boy kereviz
    • 1 orta boy soğan, 3 diş sarımsak
    • 1 avuç kerevizin yaprağı
    • Sosu için 2 portakal suyu, 1 portakalın kabuğunun rendesi, 1 çay kaşığı tuz , 1 çay kaşığı karabiber, 2 çay kaşığı şeker, 2 çay kaşığı un, 1 su bardağı su
    Yapılışı:


    1. Önce yemeğin sosunu yapın. Portakal suyunu, rendelenmiş portakal kabuğunu, unu derin bir kaba koyulup iyice çırpın. Tuz, tozşeker ve karabiber serpip 1 su bardağı su ekleyerek pürüzsüz hale getirin.
    2. Yemeklik doğradığınız soğanı ve ezip ince ince kıydığınız sarımsağı 2 yemek kaşığı zeytinyağında renkleri değişip, şeffaflaşıncaya kadar kavurun. altını kapatın şimdi çabuk çabuk kararmadan kerevizleri doğrayacağız.
    3. Bu arada kerevizleri ve ayvayı elma dilim doğrayın. Benim kereviz ve ayva çok büyük olduğu için ben ortadan da ikiye böldüm. Kerevizleri önce, ayvaları sonra soğanların üzerine dizin. Eğer kerevizleri hemen tencereye atmayacaksanız limonlu suda bekletin çünkü kerevizler kararır.
    4. Hazırladığınız sosu üzerine dökün, yaprakları da doğrayıp üzerine atın  ve yemeği pişirin. Çok hızlı yumuşarlar hele de ayva. Takipte olun. Kereviz ve ayva pişince yemek pişmiş demektir. Soğuduktan sonra servise hazırdır.



2 yorum:

  1. ben ayvasızını pişirdim :D

  2. Unknown dedi ki...

    Kerevizi severim. Bir de ayvalı denemeli. Ellerinize sağlık..