• Hazır Baklavalık Yufkadan Ispanaklı Börek



    Daha önce peynirlisini yaptım. Baktım bu iş güzel. Çok güzel oluyor . Bir de ıspanaklısını denedim. sizde deneyin kesinlikle beğeneceksiniz.
    En önemli şey arkasındaki sosu uygulamak. O zaman tam kararında bir börek oluyor.

    Linklerde peynirli börek ve şöbiyet tarifleri de var

    http://durutarifler.blogspot.com/2013/02/hazr-yufkadan-sobiyet.html
    http://durutarifler.blogspot.com/2013/02/hazr-baklavalk-yufkadan-peynirli-borek.html

    Malzemeler

    • 1 paket içinden 28 adet hazır baklava yufkası, kalanı tatlı için kullanılabilir.
    • 2 yumurta, 1 tane üstüne ayıralım
    • 2 su bardağı süt
    • 2 çay bardağı sıvı yağ
    • İçi için: Ispanak yaprakları , kuru soğan , tuz ve istenilen baharat
    • Üzerine 1 adet yumurta sarısı
    Yapılışı:
    1. 1 yumurta sarısını ayırıp, kalan yumurta, süt, sıvı yağı  karıştırıp, sosumuzu hazırlayalım
    2. Yufkanın 1 tanesini serin, üzerine hiç bir şey sürmeyin. İkinci yufkayı serin ve üzerine hazırladığımız sostan sürün. 3. yufkayı serin üstüne sos sürün 4. üstüne de sos sürün.  Bu şekilde 4 adet yufkayı üst üste dizmiş oldunuz. Kolay sarılması için 1. yufkanın sosla ıslanmaması gerekiyor, diğer yufkalara da sos sürdüğünüz için 1. yufkanın ıslanmaması için yufkaları fazla bekletmeden hemen sarmak gerekiyor.
    3. İçi için yemeklik doğradığınız soğanı zeytinyağında öldürün. Ölünce altını kapatın. Hemen içine 2-3 parmak kalınlığında doğradığınız ıspanakları atın. Soğanın sıcaklığında ıspanaklar ölsünler. Tuzunu ve istediğiniz baharatları da koyun. Ben kırmızı pul biber ve çok azda karabiber koyuyorum.
    4. Yufkanın üstüne malzemenizi koyun. Uzun kenarından başlayarak kalın bir rulo yapın. Parmak parmak kesin. Bu şekilde tüm yufkalarınızı sarın ve yağlı kağıt serilmiş tepsinize dizin. Üstüne yumurta sürün ve isterseniz çörek otu, susam serpin yakışır. 170 -180 derecede üstleri kızarıncaya kadar pişirin.

4 yorum:

  1. zeynep dedi ki...

    Benim peynirli böreğimde fırında pişiyor:)
    Ellerinize sağlık..

  2. kış güneşi dedi ki...

    harika olmuş canım çıtır çıtır sanırım gel beni ıssır diyor eline sağlık

  3. TuruncuTatlar dedi ki...

    emeğine sağlık canım sevgiler..

  4. deeptone dedi ki...

    not aldım. tadı nefistir bunun yaaa.
    :)